Stadigt flere virksomheder tilbyder løsninger til deres kunder, der skal gøre dem i stand til at give deres kunder målrettede tilbud – men hvordan får virksomhederne det optimale ud af disse løsninger?

CRM marketing proces

Sælg mere – Kend jeres CRM-proces fra start til slut

Målrettet og effektiv Customer Relationship Management (CRM) er din nøgle til succes!

Du har sandsynligvis hørt om CRM og har en idé om, hvad det vil sige at have gode relationer til kunderne, men ved du også, hvilken type proces du skal følge for at sikre dig de bedste resultater?

Der er mange måder at angribe CRM på, men ved at følge denne simple proces er du godt på vej til at lave mere målrettede kampagner:

Kundeudvælgelse:

Hvilke kunder skal din virksomhed have fat I?

  • Hvem er din kernemålgruppe?
  • Hvor meget er målgruppen værd?
  • Hvor lang er deres Customer Lifecycle?
  • Hvordan kan du få fat på dem – POS, skilte, outdoor/bannere, tryksager eller på andre måder?

Kundeerhvervelse:

Hvordan får I fat på nye kunder?

  • Målret din kampagne til de(t) rette kundesegment(er)
  • Hav styr på omkostningerne – læg et budget
  • Optimer servicekvaliteten – vær sikker på at du kan imødekomme kundens behov for services omkring din ydelse eller produkt – gode oplevelser skabes gennem god service!
  • Brug de rette kanaler og medier ud fra budgettet til at få fat på nye kunder
  • Brug de rette markedsføringsmaterialer til at ramme målgruppen

Kundefastholdelse:

Hvordan kan I beholde jeres kunder og undgå at de flygter over til konkurrenten?

  • Forstå kundernes individuelle behov og ønsker
  • Brug kvantitative og kvalitative data til fortsat at give din kunde relevante tilbud
  • Skab et stærkt loyalitetsprogram
  • Lever sublim service
  • Brug fortsat de rette kanaler og medier – måske er der også nye kanaler, hvor du med fordel kan kommunikere med dine kunder

Kundeudvidelse

Hvordan kan din virksomhed få mest muligt ud af dens eksisterende kunder?

  • Har I andre relevante ydelser for kunden?
  • Kan I evt. tilbyde fordelagtige produktpakker til eksisterende kunder?
  • Kan I forbedre den service I allerede leverer og give kunden en endnu bedre oplevelse?
  • Brug de rette kanaler